tisdag 2 september 2014

Pappersvimpel


Ännu ett enkelt pyssel som man kan göra är en pappersvimpel. Färgpapper, lim, sax och en tråd är allt som behövs. Först ritade jag ut formen på vimpelflaggorna på färgglatt papper och klippte ut dem. Jag la ut allt på golvet och bestämde vilken ordning vimpelflaggorna skulle komma. Sedan tog jag limpistolen men det går lika bra med vanligt lim och vek ner en liten kant på baksidan av vimpelflaggan, limmade i vecket och satt dit snöret och klämde ihop.
Det blev en ganska lång vimpel som ska följa med i flytten till nya huset (så här på bilderna hängde jag upp den lite provisoriskt för att kunna ta lite bilder).

Ungefär fyra vimpelflaggor per färg gjorde jag. 

Härligt med färger!


För två år sedan gjorde jag en minivimpel till en minijulgran. Den såg ut såhär:



4 kommentarer:

  1. Hej,
    jag gillar verkligen dina vimplar. De kan göra en grå vardag till en fest!

    Helén

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för din kommentar! Håller helt med dig!

      Radera
  2. Det kommer att bli fint i nya stugan!

    SvaraRadera